24. november 2013

Vi besøker.....

Casa Reminiscenza Farmhouse Bed and Breakfast - Holiday Apartments, som ligger utenfor Bolsena by, omringet av oliventrær og utsikt mot den vakre Lago De Bolsena, innsjøen.

Jeg sitter og tenker på, hvilket norske ord bruker vi egentlig får "Bed and Breakfast"? For her kan du leie deg inn på langtids leie i egen leilighet, eller i ett av de mange rommene.

Deres skinn innbundet gjestebok:


Vi skulle endelig besøk disse fine norske, gutta her, Remi og Remi  som er de stolte eierne ! De har oppfylt sin drøm her i Italia, og driver denne flotte eiendommen hvor du kan bo.


På torget i Bolsena har vi av og til møtt på de, samt utrolig nok i den største matbutikken i Viterbo (L'eclerc) Sist vi støtte på hverandre, måtte jeg spørre om å få besøke deres farmhouse. (Nysgjerrig som jeg er)

Så her på fredagen stakk vi innom. Ble møtt av høns, som holder til ved parkeringsplassen, og en flott hage med masse, masse oliventrær, noe jeg skal komme tilbake til, for ja, de har selvsagt sin egen oliven olje ! Her lages maten etter "slowfood" ånden, for det sa jeg kanskje ikke - han ene er jo kokk ! Han legger av og til ut morsomme matvideo snutter på instagram, og bilder under navnet: casaremi.

Her fra felles spiserommet, som brukes vinterstid for gjester, sommeren sitter man ute på en stor terrasse med "a view".

Man finner her det hyggeligste kjøkken du kan tenke deg, helt i tråd med "italian countrystyle" - for alt av interiør har de selv plukket ut og satt sammen. Han smilende karen til høyre i bildet, har æren for interiøret her, og Remi har uten tvil sansen:


Se bare detaljene:


Casa'n er på vel 1.000 kvm, må jo være det skal den romme alle rom de har til leie, og egne leiligheter som kan leies, og alle har egne verandaer, samt deres egen privat del. Her gjennomføres også brylluper.

Etter en omvisning, satte vi oss til bords her, skikkelig langbord i tre. Fikk servert (hjemmelagde) gulerot muffins, med den fineste pynt på og te. Ja, kan dere tenke dere jeg var lykkelig, en gottemums som meg, sier ikke nei takk til muffins ! Oh, nei du, her ble det spist 2 stykker, fordi det smakte sååå godt.

Det er jo så morsomt og høre  litt om "deres italia-historie".



Jeg er som mange andre, veldig interessert i interiør, syns alltid det er spennende, moro og se hvordan andre løser rommenes inndeling, farger valg, og stil.

Med engang jeg kom inn hit, føltejeg meg så "hjemme" - dette oppholdsrommet oste av varm og avslappet stemning. (dessverre ble bildet vel mørkt ser jeg). 

Syns denne plasseringen av sofa, var så artig og kreativ, har ikke sett maken ! Den står ganske så midt i rommet:


Avlastningsbord plassert mot sofaens rygg, og de er jo nordmenn, så her finnes lysestaker og stearinlys (noe du ikke finner mye av i italienske hjem):



Så tilbake til oliven oljen deres - hva hvis jeg sier til deg, at DU kan kjøpe den og få den sendt til Norge?

Ja, det er helt sant, tenk så fin julegave under tema spiselige gaver ! Eller kanskje du skal unne deg en flaske  selv? Årets kaldpresset jomfruolje.

Selvsagt er det tatt hensyn til at man kommer under 200 kroners grensen for tollfri import.

Se bare her, hvordan dette kan gjøres. Vil du vite mer? Kikk innom deres hjemmeside: www.casaremi.com

Tusen, tusen takk til Remi og Remi, dette var så moro å se - dere har gjort en fabelaktig jobb ! Spørs om ikke jeg må innom igjen, tror jeg kan trenge ennå mere oliven olje til julegaver.......

6 kommentarer:

Sylvia sa...

God kveld, Helen.
Jammen er du ute på spennende eventyr for tiden. Så morro at det er to norske drivere av denne restauranten, midt i Italia. Og der er selvfølgelig DU! ;)
Du nevner jo stearinlys, som er skjeldent i Italia. Det er det også i Frankrike . Og jeg har fått fortalt av en nordmann.....en kvinne, da..... Som har egen leilighet i Frankrike, at å tenne stearinlys, det gjør de for romantikkens skyld.
Naboene hadde synes det var litt..hm....merkelig at hun tente så mye lys, da hun fikk sin norske venninne på besøk, og de lurte da på om det var noe hun ikke hadde fortalt dem.
Hun måtte forklare at i Norge tenner vi lys når det blir mørkt! for å få det hyggelig. Selv med en venninne på besøk.
Jeg har nå endelig fått den forkjølelsen som jeg har prøvd å holde unna med cognac etpar uker nå. Denne gang gikk det altså ikke. Her nyses det, og hals og nese er tykk........håper det går fort over.
Ønsker deg en riktig fin uke....på nye eventyr. Klem

Fru Tunheim sa...

Det så ut som et skikkelig trivelig sted hvor jeg godt kunne ha tilbragt noen flotte dager..... Det måtte nok to nordmenn til for å lage det hjemmekoselig som vi nordmenn vil ha det.

Bente sa...

Heisann du. Er det de norske guttene isom bor i åsen du ser fra castellon'n? Nå skal jeg sjekke linkene i blogge din.
Så fint og varmt det ser ut hos dem.
Et sted å tenke på dette også. Du lager fin reklame du Helen.

Dagene denne uka føles så lange. Sitte stille uten håndarbeid vettu. Føler meg ukonsentrert og klarer ikke å lese ennå. Og julepynten skulle frem denne uka. F er en tur på fjellet med to kompiser. De skal felle trær. Han får nok å gjøre når han kommer hjem.

Ha en fin uke i Italia.

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Helen!
For noen herlige karer da, og for et flott sted de har skapt seg! Det er visst liv laga for et liv i Italia, forstår jeg!

Tusen takk for kommentarer hos meg, og jeg bare ELSKET den historien din om båten din kjære skulle få tett! Hi, hi! Jeg har en oppfølger i dag, så du får holde deg oppdatert på trutne-temaet! :-)

I dag reiser vi på en liten julecruise, og det skal bli veldig hyggelig med et par dager på bøljan blå, med god mat og drikke!

Ønsker deg en flott uke!

Klem Cathrine :-)

Anita sa...

God kveld :-)
Takk for at du deler så mye fint -herlig å lese bloggen din :-) Spennende å høre om disse gutta - har lest om de tidligere også. Gøy at de får det til :-) Ha en fin kveld :-)
Hilsen Anita

Anonym sa...

Beautiful place!!!
I noticed the Twinings English Breakfast tea...a must for English guests!